Polityka prywatności, regulamin oraz prawa pacjenta
Polityka prywatności podmiotu leczniczego Dominika Smurzyńska
Indywidualna praktyka dentystyczna i medycyna estetyczna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie
danych), informujemy, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest podmiot świadczący usługi –
Dominika Smurzyńska, ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce, NIP:
9592000954, REGON 369184244, e-mail: kontakt@ideal-dent.com.pl (dalej:
„Administrator”).
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej
na adres: ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce, lub poprzez e-mail:
kontakt@ideal-dent.com.pl
Administrator przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
dane identyfikacyjne (np. nazwisko, imiona, PESEL, NIP, REGON, data i miejsce
urodzenia),
dane kontaktowe (adres zamieszkania, e-mail, telefon),
dane konieczne do świadczenia usług medycznych (np. stan zdrowia, przebyte
choroby, urazy, dotychczasowe leczenie).
Dane osobowe mogą być wykorzystywane w następujących celach:
podjęcia na Pani/Pana żądanie działań zmierzających do zawarcia umowy, a następnie
zawarcia i wykonania umowy,
świadczenia usług, w tym usług medycznych,
realizacji przez czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
w tym: wystawiania i przechowania dokumentów księgowych,
ustalenia i dochodzenia roszczeń w związku z prowadzoną działalnością, w tym
windykacji, egzekucji wierzytelności lub obrony przed roszczeniami, przed organami
ścigania i organami orzekającymi,
zabezpieczenia spłaty zobowiązania – podstawą prawną w tym zakresie jest art. 6 ust. 1
lit. b RODO,
marketingowych w zakresie dopuszczalnym przez Kodeks Etyki Lekarskiej
Przysługuje Pani/Panu (w zakresie wszystkich celów i podmiotów, których dane
są przetwarzane) prawo do:
żądania dostępu do treści swoich danych osobowych,
żądania ich sprostowania,
żądania ich usunięcia (prawo do bycia zapomnianym),
żądania ograniczenia ich przetwarzania,
żądania ich przeniesienia,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
cofnięcia zgody w każdej chwili,
złożenia skargi do właściwego organu nadzoru, w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, w przypadku uznania, że Pani/Pan, że przetwarzanie dotyczących
Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenie o ochronie
danych.
Dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym zgodnie z przepisami prawa,
w tym podmiotom publicznym. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą:
- lekarze i specjaliści (asystenci) pracujący u Administratora,
- pracownicy Administratora,
- firma zewnętrzna świadcząca usługi w zakresie serwisu sprzętu medycznego
należącego do Administratora, - firma zewnętrzna świadcząca usługi w zakresie badań laboratoryjnych dla
Administratora doradcy, firmy zewnętrzne zajmujące się m.in. obsługą księgową, prawną,
podatkową Administratora.
Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich (poza teren
Europejskiego Obszaru Gospodarczego). Gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce,
dane będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące
przepisy prawa.
Dane osobowe nie będą przetwarzane w celach marketingowych bez wyraźnej zgody
i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie
profilowania.
Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym
profilowania.
Przetwarzanie danych w stosunku do pacjentów, ich przedstawicieli
ustawowych, osób upoważnionych przez pacjenta lub osób bliskich pacjenta:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą: na podstawie art. 23 i następnych
ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
oraz w celu udokumentowania Pani/Pana stanu zdrowia oraz udzielonych Pani/Panu
świadczeń zdrowotnych,
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby i podmioty wskazane w art.
26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
oraz w przepisach ustaw szczególnych.
Dane osobowe pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych, osób upoważnionych
przez pacjenta lub osób bliskich pacjenta Administrator przetwarza:
w celu udzielania świadczeń zdrowotnych, usług opieki zdrowotnej oraz prowadzenia
i udostępniania dokumentacji medycznej i wykonania innych obowiązków ustawowych
(art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz art. 9 ust. 2 lit. h Ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w szczególności
w zakresie potwierdzania tożsamości, prowadzenie korespondencji, dochodzeniu praw
lub obronie przed roszczeniami, zapewnieniu bezpieczeństwa osób/mienia
(monitoring)(art. 6 ust. 1 lit f Ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
w celu określonym w treści zgody, w szerszym zakresie niż wskazano powyżej. W takim
wypadku ma Pani / Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (art. 6 ust. 1 lit.
a Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji świadczeń
medycznych oraz przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada
2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw
szczególnych. Zgodnie z art. 29 ustawy podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych
przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- – dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub
zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym nastąpił zgon; - – dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej
składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu; - zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które
są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego,
w którym wykonano zdjęcie; - skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
a) 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia
zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
b) 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie –
w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia
się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie; - dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest
przechowywana przez okres 22 lat.
Podanie przez Panią/Pana danych w celu udzielenia świadczeń zdrowotnych jest
obowiązkowe i wynika z przepisów prawa. Odmowa podania przez Panią/Pana
danych może skutkować odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego (zgodnie
z art. 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie
rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania
(Dz. U. 2015 poz. 2069)
Przetwarzanie danych osobowych takich jak kontakt telefoniczny, mailowy lub sms
będzie wykorzystywane do celów informacyjnych związanych z realizacja wizyt
(potwierdzenie, przesunięcie, odwołanie) jeśli wyraża Pani/Pan na to zgodę.
Przetwarzanie danych – Komunikacja – Kontakt
Dane osobowe zawarte w korespondencji (m.in. formularz kontaktowy, e-mail, SMS,
korespondencja pocztowa – tradycyjna) będą przetwarzane w celu realizacji prawnie
uzasadnionego interesu Administratora polegającego na udzieleniu odpowiedzi
na żądanie zawarte w treści wiadomości/e-maila/SMS/listu, prowadzeniu
korespondencji oraz jej archiwizacji a także dochodzeniu roszczeń lub obronie
przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f Ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne celem realizacji ww. celów.
Dane przetwarzane są przez okres prowadzenia korespondencji, a po jej
zakończeniu do upływu okresu przedawnienia ew. roszczeń wynikających
z prowadzonej korespondencji. Korespondencja jest archiwizowana przez okres 5 lat.
Przetwarzanie danych – Monitoring
Dane osobowe obejmujące wizerunek osób objętych monitoringiem wizyjnym będą
przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora
polegającego m.in. na potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony mienia i
zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić
Administratora na szkodę (art. 6 ust. 1 lit. f Ogólne rozporządzenie o ochronie
danych)
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu przebywania w gabinecie
Ideal Dent.
Dane przetwarzane są do 3 miesięcy od dnia ich zarejestrowania (nagrania), chyba,
że nagranie stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub
Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu,
wówczas termin ten może ulec przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania.
Przetwarzanie danych – Pracownicy oraz kandydaci do pracy
Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Użytkownika: imię
i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu zgodnie z celami wskazanymi powyżej,
w tym dla celów związanych z procesem rekrutacyjnym oraz pracowników także
informacje dotyczące wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, przebiegu
dotychczasowego zatrudnienia, data i miejsce urodzenia.
Dane osobowe pracowników i kandydatów na pracowników (w tym również
w zakresie relacji cywilnoprawnych) przetwarzane są w szczególności, w celu:
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze w zakresie danych
wskazanych w Kodeksie pracy (lub kodeksie cywilnym) oraz w celu prowadzenia
rekrutacji, zawarcia umowy i podjęcia działań przed jej zawarciem, na żądanie kandydata,
jak również w zakresie wykonywania umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej
(art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 6 ust. 1 lit. a i ust. 2 lit. a Ogólne rozporządzenie o ochronie
danych),
wykonania obowiązków prawnych wynikających w szczególności z przepisów prawa
pracy i przepisów prawa ubezpieczeń społecznych w związku z zatrudnianiem
pracowników (art. 6 ust. 1 pkt c) oraz art. 9 ust. 2 pkt b) i h) Ogólne rozporządzenie
o ochronie danych),
dochodzenia praw lub obrony roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes
Pracodawcy (art. 6 ust. 1 pkt f) Ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
określonym w treści zgody, w szerszym zakresie niż wskazano powyżej. W takim
wypadku, osoba, której dane dotyczą ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym
momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano
w oparciu o zgodę przed jej cofnięciem (art. 6 ust. 1 lit a Ogólne rozporządzenie
o ochronie danych),
Dane osobowe pracowników są gromadzone, przetwarzane i wykorzystywane
w czasie trwania stosunku pracy, a niektóre z nich także po jego zakończeniu
w terminach wynikających z przepisów szczególnych umożliwiających zapewnienie
wykonania obowiązków ustawowych.
Pliki Cookies
Serwis https://ideal-dent.com.pl/ gromadzi informacje o wizycie i sposobie poruszania
się na stronie www, w tym celu stosowane są pliki cookies zawierające dane
informatyczne umieszczone na urządzeniu końcowym użytkownika – przeglądarce
internetowej.
Pliki cookies używane na stronie wykorzystywane są do optymalizacji, ułatwiania
korzystania ze strony, prowadzenia analizy oraz statystyki ruchu w Serwisie.
Akceptacja plików cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian
w urządzeniu ani oprogramowaniu zainstalowanym na urządzeniu.
Strona www stosuje następujące rodzaje plików cookies – sesyjne, stałe i podmiotów
zewnętrznych. Pliki sesyjne wygasają po zakończonej sesji, której czas trwania
i dokładne parametry wygaśnięcia określa używana przez Użytkownika przeglądarka
internetowa. Trwałe pliki cookies nie są kasowane w momencie zamknięcia okna
przeglądarki – aby informacje o dokonanych wyborach nie zostały utracone. Pliki
cookies aktywne długookresowo wykorzystywane są w celu wspierania komfortu
korzystania ze strony, w zależności od tego czy dochodzi do nowych,
czy do ponownych odwiedzin serwisu.
Niektóre pliki cookies tworzone są przez podmiot, z którego usług strona korzysta
(pliki podmiotów zewnętrznych) – Google, Facebook, YouTube i mają do nich
zastosowanie polityki cookies tych podmiotów.
Użytkownik ma możliwość zmiany ustawień swojej przeglądarki w zakresie
instalowanych plików cookies w taki sposób, żeby pliki nie były instalowane
na urządzeniu. W każdej chwili użytkownik ma także możliwość usunąć pliki cookies
z pamięci swojego urządzenia.
Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w polityce cookies, przy czym
prawa użytkowników nie zostaną ograniczone.
Informacja o wprowadzonych
Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka
dentystyczna i medycyna estetyczna
Podstawy prawne funkcjonowania
- Podmiot leczniczy działa pod firmą Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka
dentystyczna i medycyna estetyczna - Podmiot leczniczy działa w formie praktyki lekarskiej (indywidualna działalność gospodarcza) mając
swoją siedzibę przy. ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce - Podmiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących działalność leczniczą
prowadzonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego pod nr 000000289778
Podmiot leczniczy działa na podstawie: - Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej [Dz.U. 2018 poz. 2190 t.j.]
- Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta [Dz.U. 2019 poz.1127
t.j.] - Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty[Dz.U. 2019 poz. 537 t.j.]
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i
wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania [Dz.U. 2015 poz. 2069]
Niniejszy Regulamin organizacyjny, zgodnie z art. 23 i 24 o działalności leczniczej, określa: - Cele i zadania podmiotu leczniczego;
- Strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego;
- Organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie
dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6
listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; - Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
- Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego
Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem nadrzędnym jest działanie na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia pacjentów.
- Cel ten jest realizowany poprzez organizowanie i prowadzenie działalności diagnostycznej. leczniczej, profilaktycznej z zakresu stomatologii.
- Zadaniem podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w
warunkach ambulatoryjnych z zakresu stomatologii zachowawczej, chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, protetyki stomatologicznej,
Struktura organizacyjna
Podmiot leczniczy składa się z następujących jednostek organizacyjnych:
1) Poradnia stomatologiczna
2) Poradnia medycyny estetycznej
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych - Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Zakres świadczeń udzielanych przez podmiot leczniczy to:
leczenie stomatologiczne w dziedzinie chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, periodontologii, protetyki stomatologicznej, stomatologii zachowawczej, usuwanie zmarszczek mimicznych, modelowanie ust oraz twarzy;
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy znajduje się pod adresem:
ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, z dbałością o zapewnienie właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach organizacyjnych podmiotu leczniczego.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i stosowne doświadczenie.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 09:00 do 19:00
- Termin udzielenia świadczenia zdrowotnego powinien być ustalony poprzez rejestrację.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w następujących formach:
- osobiście w zakładzie leczniczym
- telefonicznie, pod numerem telefonu: 509 609 009
- mailowo kontakt@ideal-dent.com.pl
- Podczas rejestracji następuje wyznaczenie dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji.
- W Rejestracji pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty, dotyczące danych oraz wywiadu zdrowotnego.
- W każdym przypadku, gdy istnieje potrzeba potwierdzenia tożsamości osoby, pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości.
- Pacjent może złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu
w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (brak wypełnionej rubryki w karcie jest równoznaczny z nieupoważnieniem nikogo). - Na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 10 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej oraz zapoznania z regulaminem.
- Pacjent zostanie poproszony również o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do realizacji usług medycznych. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym udzielenia świadczenia zdrowotnego przez podmiot leczniczy.
- W czasie udzielania świadczenia zdrowotnego, pacjent powinien posiadać dowód tożsamości oraz powinien okazać go upoważnionemu pracownikowi przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego
- Przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego pacjent zostanie poproszony o wyrażenie zgody na udzielenie określonego świadczenia zdrowotnego.
- W sytuacjach nagłych (ból, uraz), wymagających natychmiastowej pomocy podmiot leczniczy, dołoży wszelkich starań by udzielić świadczenia zdrowotnego możliwie szybko. W tym celu należy skontaktować się z Rejestracją jak w pkt. 5 i ustalić możliwość udzielenia świadczenia zdrowotnego w trybie nagłym.
- Podmiot leczniczy informuje, iż zarezerwowanie wizyty powoduje konieczność przygotowania gabinetu i zapewnienia personelu, co angażuje określone środki finansowe.
Pacjent powinien rezerwować wizyty w sposób przemyślany. W razie konieczności odwołania wizyty, pacjent powinien poinformować podmiot leczniczy z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych podmiotu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek
- Do zadań jednostek organizacyjnych wymienionych w § 5 należy:
- badanie i porada lekarska, diagnostyka, działania profilaktyczne,
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w dziedzinie chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, periodontologii, protetyki, stomatologicznej, stomatologii zachowawczej,
- usuwanie zmarszczek mimicznych, modelowanie ust oraz twarzy, należyte prowadzenie dokumentacji medycznej.
- Wskazane powyżej jednostki organizacyjne oraz osoby świadczące pracę bądź usługi w ramach tych jednostek obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno- gospodarczym.
- Za odpowiednie wykonywanie obowiązków, o których mowa w pkt. 2 powyżej jest Kierownik podmiotu leczniczego bądź osoby wyznaczone przez Kierownika.
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w
zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych - Podmiot leczniczy w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów.
- W sytuacji, gdy wymagana jest konsultacja specjalistyczna, której podmiot leczniczy nie może zapewnić osoba udzielająca świadczeń może udzielić pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą w zakresie wymaganym w danym przypadku.
- Lekarz może wydać skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub leczenia stacjonarnego jeżeli przemawiają za tym względy medyczne.
- Podmiot leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej - Podmiot leczniczy prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną pacjentów oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego z możliwością sporządzania notatek i zdjęć lub poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej oraz na informatycznym nośniku danych
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
A. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. - Pierwsza kopia udostępnianej dokumentacji pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu jest nieodpłatna. Przy kolejnym udostępnianiu tych samych dokumentów jest pobierana opłata.
- B. Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,40 zł za jedną stronę kopii albo wydruku oraz 2,60 zł za dokumentację medyczną na informatycznym nośniku danych.
- Podmiot leczniczy nie wykonuje zapisu danych, o których mowa powyżej, na urządzeniach pamięci masowej (pendrive, dysk zewnętrzny itp.) pacjentów.
§
Wysokość opłat oraz organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych odpłatnych - Podmiot leczniczy nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, tym samym wszelkie
świadczenia są odpłatne. - Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie podmiotu oraz na stronie internetowej
https://ideal-dent.com.pl/cennik/
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego - Podmiotem leczniczym kieruje Kierownik, funkcje tę pełni pani Dominika Smurzyńska,
- Kierownik wykonuje wszystkie obowiązki i prawa przewidziane przez przepisy
powszechnie obowiązujące oraz prowadzi sprawy i reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz, Kierownik kieruje podmiotem leczniczym oraz jednostkami i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego, - Kierownik wykonuje w szczególności następujące zadania:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników oraz osób świadczących usługi na rzecz podmiotu leczniczego. podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia,
- nadzór nad przestrzeganiem w zakładzie leczniczym przepisów bhp iprzeciwpożarowych
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów, nadzór nad zapewnieniem właściwej dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych zapewnienie właściwego utrzymania sprzętu medycznego i pomieszczeń zakładu leczniczego nadzór nad prawidłowością wykorzystywania preparatów medycznych.
- Na czas nieobecności Kierownika, czynności wskazane w pkt. 2 powyżej wykonuje upoważniona przez
niego osoba. - Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego został ustanowiony przez jego Kierownika i wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Załącznik do nieniniejszego regulaminu stanowi informacja o prawach pacjenta
- Niniejszy regulamin wraz z załącznikiem zostaje podany do wiadomości pacjentów
poprzez wywieszenie w widoczny sposób w rejestracji podmiotu leczniczego oraz na stronie www https://ideal-dent.com.pl. Stopka witryny -> Zakładka polityka prywatności, regulaminy i prawa pacjenta - INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
Na podstawie art. 11 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
Podmiot Leczniczy Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka dentystyczna i medycyna
estetyczna przedstawia informację o prawach pacjenta:
I. Prawo do świadczeń zdrowotnych
- Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy
medycznej. - Pacjent ma prawo, w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń
zdrowotnych, do przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej
kolejność dostępu do tych świadczeń. - Pacjent ma prawo żądać, aby udzielający mu świadczeń zdrowotnych lekarz zasięgnął opinii innego
lekarza lub zwołał konsylium lekarskie. - Pacjent ma prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie
zdrowia lub życia - Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością w warunkach
odpowiadających wymaganiom fachowym i sanitarnym. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby
wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe
samorządy zawodów medycznych. - W szczególnie uzasadnionych wypadkach lekarz może nie podjąć lub odstąpić od leczenia pacjenta.
Zwłoka w udzieleniu pomocy nie może jednak spowodować niebezpieczeństwa utraty życia, ciężkiego
uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia pacjenta. Jeżeli jednak lekarz podejmie taką decyzję,
ma obowiązek:
- uprzedzić o tym fakcie pacjenta (jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego) z
odpowiednim wyprzedzeniem; - wskazać pacjentowi lekarza lub zakład opieki zdrowotnej, w którym pacjent ma realne możliwości
uzyskania świadczenia; - uzasadnić i odnotować ten fakt w dokumentacji medycznej.
- Pacjent ma prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez
podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, w tym o profilaktycznych programach zdrowotnych
finansowanych ze środków publicznych.
II. Prawo do informacji - Pacjent ma prawo do informacji o swoim stanie zdrowia.
- Pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat, lub jego przedstawiciel ustawowy mają prawo do
uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny przystępnej informacji o stanie zdrowia pacjenta,
rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się
przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu, w
zakresie udzielanych przez tę osobę świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z posiadanymi przez nią
uprawnieniami. - Pacjent ma prawo żądać, aby osoba wykonująca zawód medyczny nie udzielała mu powyższych
informacji. - Pacjent lub jego ustawowy przedstawiciel mają prawo do wyrażenia zgody na udzielenie powyższych
informacji innym osobom. - Po uzyskaniu powyższych informacji pacjent ma prawo przedstawić osobie wykonującej zawód
medyczny swoje zdanie w tym zakresie. - Pacjent małoletni, który nie ukończył 16 lat, ma prawo do uzyskania od osoby wykonującej zawód
medyczny powyższych informacji w zakresie i formie potrzebnej do prawidłowego przebiegu procesu
diagnostycznego lub terapeutycznego.
III. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych
Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy, lub opiekun faktyczny ma prawo zgłaszania
osobom wykonującym zawód medyczny, Prezesowi Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów
Medycznych i Produktów Biobójczych lub podmiotowi odpowiedzialnemu za wprowadzenie produktu
leczniczego do obrotu działania niepożądanego produktu leczniczego zgodnie z ustawą z dnia 6 września
2001 r. – Prawo farmaceutyczne
IV. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
- Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym
udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z
wykonywaniem zawodu medycznego. - Osoby wykonujące zawód medyczny są związane tajemnicą również po śmierci pacjenta, chyba że
zgodę na ujawnienie tajemnicy wyrazi osoba bliska.
V. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych - Pacjent, także małoletni, który ukończył 16 lat, ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie
określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody, po uzyskaniu stosownych wymaganych
prawem informacji. - Prawo do wyrażenia zgody ma przedstawiciel ustawowy, a w przypadku jego braku – opiekun
faktyczny, jeżeli pacjent:
- nie ukończył 18 lat,
- jest całkowicie ubezwłasnowolniony,
- niezdolny do świadomego wyrażenia zgody
- Pacjent ma prawo odmówić lub zażądać zaprzestania udzielania świadczenia.
- Prawo do wyrażenia sprzeciwu co do udzielenia świadczenia zdrowotnego, pomimo zgody
przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego ma pacjent:
- który ukończył 16 lat,
- ubezwłasnowolniony,
- chory psychicznie lub upośledzony umysłowo, lecz dysponujący dostatecznym
rozeznaniem.
W powyższych przypadkach wymagane jest zezwolenie sądu opiekuńczego.
- W przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających
podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
VI. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta - Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu
świadczeń zdrowotnych. - Pacjent ma prawo do leczenia bólu.
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych jest obowiązany podejmować działania polegające na
określeniu stopnia natężenia bólu, leczeniu bólu oraz monitorowaniu skuteczności tego leczenia. - Na życzenie pacjenta przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych może być obecna osoba bliska. Osoba
wykonująca zawód medyczny udzielająca świadczeń zdrowotnych pacjentowi może odmówić obecności
osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, w przypadku istnienia prawdopodobieństwa
wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjenta. Odmowę
odnotowuje się w dokumentacji medycznej. - Uczestnictwo, a także obecność innych osób wymaga zgody pacjenta, a w przypadku pacjenta
małoletniego, całkowicie ubezwłasnowolnionego lub niezdolnego do świadomego wyrażenia zgody, jego
przedstawiciela ustawowego, i osoby wykonującej zawód medyczny, udzielającej świadczenia
zdrowotnego.
VII. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz
udzielonych mu świadczeń zdrowotnych
VIII. Prawo do złożenia skargi
- Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może:
Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka
dentystyczna i medycyna estetyczna
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
- Podmiot leczniczy działa pod firmą Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka
dentystyczna i medycyna estetyczna - Podmiot leczniczy działa w formie praktyki lekarskiej (indywidualna działalność gospodarcza) mając
swoją siedzibę przy. ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce - Podmiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących działalność leczniczą
prowadzonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego pod nr 000000289778
§ 2
Podmiot leczniczy działa na podstawie: - Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej [Dz.U. 2018 poz. 2190 t.j.]
- Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta [Dz.U. 2019 poz.1127
t.j.] - Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty[Dz.U. 2019 poz. 537 t.j.]
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i
wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania [Dz.U. 2015 poz. 2069]
§ 3
Niniejszy Regulamin organizacyjny, zgodnie z art. 23 i 24 o działalności leczniczej, określa: - Cele i zadania podmiotu leczniczego;
- Strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności
i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego; - Organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz
warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego
funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i
administracyjno-gospodarczym; - Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie
zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz
ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych; - Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie
dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6
listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; - Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub
przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością; - Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego
§ 4
Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem nadrzędnym jest działanie na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia pacjentów.
- Cel ten jest realizowany poprzez organizowanie i prowadzenie działalności diagnostycznej.
leczniczej, profilaktycznej z zakresu stomatologii. - Zadaniem podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w
warunkach ambulatoryjnych z zakresu stomatologii zachowawczej, chirurgii stomatologicznej, ortodoncji,
protetyki stomatologicznej,
§ 5
Struktura organizacyjna
Podmiot leczniczy składa się z następujących jednostek organizacyjnych:
1) Poradnia stomatologiczna
2) Poradnia medycyny estetycznej
§ 6
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych - Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Zakres świadczeń udzielanych przez podmiot leczniczy to:
leczenie stomatologiczne w dziedzinie chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, periodontologii, protetyki
stomatologicznej, stomatologii zachowawczej, usuwanie zmarszczek mimicznych, modelowanie ust oraz
twarzy;
§ 7
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy znajduje się pod adresem:
ul. Kazimierza Wielkiego 33, 25-633 Kielce.
§ 8
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w niniejszym regulaminie,
z dbałością o zapewnienie właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach organizacyjnych
podmiotu leczniczego. - Świadczenia zdrowotne udzielane są przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i stosowne
doświadczenie. - Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 09:00 do 19:00
- Termin udzielenia świadczenia zdrowotnego powinien być ustalony poprzez rejestrację.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w następujących formach:
- – osobiście w zakładzie leczniczym
- – telefonicznie, pod numerem telefonu: 509 609 009
- – mailowo kontakt@ideal-dent.com.pl
- Podczas rejestracji następuje wyznaczenie dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do
przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim. - Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji.
- W Rejestracji pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty, dotyczące danych
oraz wywiadu zdrowotnego. - W każdym przypadku, gdy istnieje potrzeba potwierdzenia tożsamości osoby, pacjent zobowiązany
jest okazać dowód tożsamości. - Pacjent może złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu
w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (brak wypełnionej rubryki w karcie jest
równoznaczny z nieupoważnieniem nikogo). - Na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 10 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej
oraz zapoznania
z regulaminem. - Pacjent zostanie poproszony również o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych
niezbędnych do realizacji usług medycznych. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest
warunkiem koniecznym udzielenia świadczenia zdrowotnego przez podmiot leczniczy. - W czasie udzielania świadczenia zdrowotnego, pacjent powinien posiadać dowód tożsamości oraz
powinien okazać go upoważnionemu pracownikowi przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego - Przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego pacjent zostanie poproszony o wyrażenie zgody na
udzielenie określonego świadczenia zdrowotnego. - W sytuacjach nagłych (ból, uraz), wymagających natychmiastowej pomocy podmiot leczniczy,
dołoży wszelkich
starań by udzielić świadczenia zdrowotnego możliwie szybko. W tym celu należy skontaktować się z
Rejestracją
jak w pkt. 5 i ustalić możliwość udzielenia świadczenia zdrowotnego w trybie nagłym. - Podmiot leczniczy informuje, iż zarezerwowanie wizyty powoduje konieczność przygotowania
gabinetu i zapewnienia personelu, co angażuje określone środki finansowe.
Pacjent powinien rezerwować wizyty w sposób przemyślany. W razie konieczności odwołania wizyty,
pacjent powinien poinformować podmiot leczniczy z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem
§9
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych podmiotu leczniczego oraz warunki
współdziałania tych jednostek
- Do zadań jednostek organizacyjnych wymienionych w § 5 należy:
- Badanie i porada lekarska, diagnostyka,,działania profilaktyczne,
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w dziedzinie chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, periodontologii, protetyki, stomatologicznej, stomatologii zachowawczej,
- usuwanie zmarszczek mimicznych, modelowanie ust oraz twarzy,
- należyte prowadzenie dokumentacji medycznej.
- Wskazane powyżej jednostki organizacyjne oraz osoby świadczące pracę bądź usługi w ramach tych
jednostek obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania
podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-
gospodarczym. - Za odpowiednie wykonywanie obowiązków, o których mowa w pkt. 2 powyżej jest Kierownik podmiotu leczniczego bądź osoby wyznaczone przez Kierownika.
- § 10
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w
zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz
ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych - Podmiot leczniczy w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz
ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, może współdziałać z innymi podmiotami
wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów. - W sytuacji, gdy wymagana jest konsultacja specjalistyczna, której podmiot leczniczy nie może
zapewnić osoba udzielająca świadczeń może udzielić pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących
działalność leczniczą w zakresie wymaganym w danym przypadku. - Lekarz może wydać skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub leczenia
stacjonarnego jeżeli przemawiają za tym względy medyczne. - Podmiot leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną
pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
§ 11 - Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Podmiot leczniczy prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną pacjentów oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego z możliwością sporządzania notatek i zdjęć lub poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej oraz na informatycznym nośniku danych
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
A. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie
upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub po jego śmierci, zgodnie z
warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pierwsza kopia udostępnianej dokumentacji pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu jest
nieodpłatna. Przy kolejnym udostępnianiu tych samych dokumentów jest pobierana opłata.
B. Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,40 zł za jedną stronę kopii albo
wydruku oraz 2,60 zł za dokumentację medyczną na informatycznym nośniku danych.
- Podmiot leczniczy nie wykonuje zapisu danych, o których mowa powyżej, na urządzeniach pamięci
masowej (pendrive, dysk zewnętrzny itp.) pacjentów.
§ 12
Wysokość opłat oraz organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych odpłatnych - Podmiot leczniczy nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, tym samym wszelkie
świadczenia są odpłatne. - Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie podmiotu oraz na stronie internetowej
https://ideal-dent.com.pl/cennik/
§ 13
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego - Podmiotem leczniczym kieruje Kierownik, funkcje tę pełni pani Dominika Smurzyńska,
- Kierownik wykonuje wszystkie obowiązki i prawa przewidziane przez przepisy
powszechnie obowiązujące oraz prowadzi sprawy i reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz, - Kierownik kieruje podmiotem leczniczym oraz jednostkami i komórkami organizacyjnymi zakładu
leczniczego, - Kierownik wykonuje w szczególności następujące zadania:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników oraz osób świadczących usługi na rzecz
podmiotu leczniczego. - podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia,
- nadzór nad przestrzeganiem w zakładzie leczniczym przepisów bhp i przeciwpożarowych
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów,
- nadzór nad zapewnieniem właściwej dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych
- zapewnienie właściwego utrzymania sprzętu medycznego i pomieszczeń zakładu leczniczego
- nadzór nad prawidłowością wykorzystywania preparatów medycznych.
- Na czas nieobecności Kierownika, czynności wskazane w pkt. 2 powyżej wykonuje upoważniona przez
niego osoba.
§ 14 - Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego został ustanowiony przez jego Kierownika
i wchodzi w życie z dniem podpisania. - Załącznik do nieniniejszego regulaminu stanowi informacja o prawach pacjenta
- Niniejszy regulamin wraz z załącznikiem zostaje podany do wiadomości pacjentów
poprzez wywieszenie w widoczny sposób
w rejestracji podmiotu leczniczego oraz na stronie www https://ideal-dent.com.pl
- INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
- Na podstawie art. 11 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- Podmiot Leczniczy Dominika Smurzyńska Indywidualna praktyka dentystyczna i medycyna
- estetyczna przedstawia informację o prawach pacjenta:
- I. Prawo do świadczeń zdrowotnych
- Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy
medycznej. - Pacjent ma prawo, w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń
zdrowotnych, do przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej
kolejność dostępu do tych świadczeń. - Pacjent ma prawo żądać, aby udzielający mu świadczeń zdrowotnych lekarz zasięgnął opinii innego
lekarza lub zwołał konsylium lekarskie. - Pacjent ma prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie
zdrowia lub życia - Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością w warunkach
odpowiadających wymaganiom fachowym i sanitarnym. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby
wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe
samorządy zawodów medycznych. - W szczególnie uzasadnionych wypadkach lekarz może nie podjąć lub odstąpić od leczenia pacjenta.
Zwłoka w udzieleniu pomocy nie może jednak spowodować niebezpieczeństwa utraty życia, ciężkiego
uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia pacjenta. Jeżeli jednak lekarz podejmie taką decyzję,
ma obowiązek:
- uprzedzić o tym fakcie pacjenta (jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego) z
odpowiednim wyprzedzeniem; - wskazać pacjentowi lekarza lub zakład opieki zdrowotnej, w którym pacjent ma realne możliwości
uzyskania świadczenia; - uzasadnić i odnotować ten fakt w dokumentacji medycznej.
- Pacjent ma prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez
podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, w tym o profilaktycznych programach zdrowotnych
finansowanych ze środków publicznych.
II. Prawo do informacji - Pacjent ma prawo do informacji o swoim stanie zdrowia.
- Pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat, lub jego przedstawiciel ustawowy mają prawo do
uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny przystępnej informacji o stanie zdrowia pacjenta,
rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się
przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu, w
zakresie udzielanych przez tę osobę świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z posiadanymi przez nią
uprawnieniami. - Pacjent ma prawo żądać, aby osoba wykonująca zawód medyczny nie udzielała mu powyższych
informacji. - Pacjent lub jego ustawowy przedstawiciel mają prawo do wyrażenia zgody na udzielenie powyższych
informacji innym osobom. - Po uzyskaniu powyższych informacji pacjent ma prawo przedstawić osobie wykonującej zawód
medyczny swoje zdanie w tym zakresie. - Pacjent małoletni, który nie ukończył 16 lat, ma prawo do uzyskania od osoby wykonującej zawód
medyczny powyższych informacji w zakresie i formie potrzebnej do prawidłowego przebiegu procesu
diagnostycznego lub terapeutycznego.
III. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych
Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy, lub opiekun faktyczny ma prawo zgłaszania
osobom wykonującym zawód medyczny, Prezesowi Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów
Medycznych i Produktów Biobójczych lub podmiotowi odpowiedzialnemu za wprowadzenie produktu
leczniczego do obrotu działania niepożądanego produktu leczniczego zgodnie z ustawą z dnia 6 września
2001 r. – Prawo farmaceutyczne
IV. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
- Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym
udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z
wykonywaniem zawodu medycznego. - Osoby wykonujące zawód medyczny są związane tajemnicą również po śmierci pacjenta, chyba że
zgodę na ujawnienie tajemnicy wyrazi osoba bliska.
V. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych - Pacjent, także małoletni, który ukończył 16 lat, ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie
określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody, po uzyskaniu stosownych wymaganych
prawem informacji. - Prawo do wyrażenia zgody ma przedstawiciel ustawowy, a w przypadku jego braku – opiekun
faktyczny, jeżeli pacjent:
- nie ukończył 18 lat,
- jest całkowicie ubezwłasnowolniony,
- niezdolny do świadomego wyrażenia zgody
- Pacjent ma prawo odmówić lub zażądać zaprzestania udzielania świadczenia.
- Prawo do wyrażenia sprzeciwu co do udzielenia świadczenia zdrowotnego, pomimo zgody
przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego ma pacjent:
- który ukończył 16 lat,
- ubezwłasnowolniony,
- chory psychicznie lub upośledzony umysłowo, lecz dysponujący dostatecznym
rozeznaniem.
W powyższych przypadkach wymagane jest zezwolenie sądu opiekuńczego.
- W przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających
podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
VI. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta - Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu
świadczeń zdrowotnych. - Pacjent ma prawo do leczenia bólu.
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych jest obowiązany podejmować działania polegające na
określeniu stopnia natężenia bólu, leczeniu bólu oraz monitorowaniu skuteczności tego leczenia. - Na życzenie pacjenta przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych może być obecna osoba bliska. Osoba
wykonująca zawód medyczny udzielająca świadczeń zdrowotnych pacjentowi może odmówić obecności
osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, w przypadku istnienia prawdopodobieństwa
wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjenta. Odmowę
odnotowuje się w dokumentacji medycznej. - Uczestnictwo, a także obecność innych osób wymaga zgody pacjenta, a w przypadku pacjenta
małoletniego, całkowicie ubezwłasnowolnionego lub niezdolnego do świadomego wyrażenia zgody, jego
przedstawiciela ustawowego, i osoby wykonującej zawód medyczny, udzielającej świadczenia
zdrowotnego.
VII. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz
udzielonych mu świadczeń zdrowotnych
VIII. Prawo do złożenia skargi
- Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może:
- zwrócić się ze skargą (pisemnie lub ustnie) do kierownictwa placówki; pacjent ma prawo żądać
pisemnego potwierdzenia przyjęcia skargi. - złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta; działającego pod adresem 01-171 Warszawa, ul. Młynarska
46 - zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie
Lekarskiej – jeżeli naruszenie prawa dotyczyło czynności medycznej; - skierować sprawę do sądu – jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej
naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną;